Zbliżające się Święta to okoliczność w której zazwyczaj składamy życzenia i wysyłamy podarunki naszym klientom i partnerom biznesowym. Czy można zrobić coś, poza wysłaniem standardowej paczki z winem i czekoladkami, żeby pokazać naszym klientom, że są dla nas ważni? Podpowiadam 5 prostych sposobów – można je wykorzystać nie tylko w grudniu!
Jeśli myślisz o swoich klientach w kontekście Świąt i chcesz ich jakoś wyróżnić i podziękować za udaną współpracę, postaraj się zrobić coś więcej niż wysyłka maila „ kopiuj wklej” z życzeniami. Co jest dziś najcenniejszą wartością i walutą? Czas. Czas, który zdecydujesz się poświęcić, żeby zrobić coś dla swoich klientów, co powie im, że są dla Ciebie ważni, że ich doceniasz i chcesz kontynuować współpracę. Oto co możesz zrobić!
LinkedIn – korzystaj efektywnie z sieci kontaktów
Większość z nas posiadakonto na LinkedIn i mamy w swoich sieciach naszych klientów. Ale jak często korzystamy z tego naprawdę efektywnie? Jeśli dawno nie zaglądałeś na swój LinkedIn to teraz jest dobry moment – zobacz co dzieje się u innych. Zaobserwuj zmiany jakie zachodzą u klientów: pogratuluj awansów wewnątrz firm, jeśli ktoś zmienił pracę życz powodzenia w nowym miejscu. Napisz komentarze pod publikacjami, wartościowe treści udostępnij dalej. Jeśli Twój klient otrzymał nagrodę branżową lub inne wyróżnienie – napisz post i wiadomość z gratulacjami.
Wyróżnij klientów w swoich social mediach
Wykorzystaj swoje kanały w social mediach do podziękowania klientom za współpracę. Możesz przygotować serię tematycznych postów w których w ciekawy sposób udostępnisz najważniejsze informacje na temat danej firmy i zarekomendujesz ją jako godnego polecenia partnera w biznesie. Przemyśl koncepcję takiej serii, opracuj ją graficznie i zadbaj, żeby treść być angażująca i ciekawa. Nie zapomnij oznaczyć swojego klienta w poście!
Podaruj prezent z pomysłem
A może zamiast standardowych koszy ze słodyczami w tym roku przygotujesz coś innego?
Co tak naprawdę ucieszy Twojego klienta? Jak mu pokażesz, że jest dla Ciebie ważny? Zamiast przedmiotu możesz przekazać usługę np. voucher na masaż, do teatru lub karnet na przejażdżkę sportowym autem na torze wyścigowym. Poświęć chwilę czasu żeby przemyśleć podarunek a nie wysyłać do wszystkich tego samego. Spersonalizuj swój prezent – dodaj ręcznie napisany bilecik z życzeniami dobrze spędzonego czasu. Niech przekazany przez Ciebie podarunek wzmocni Twoją relację z klientem.
Polecaj swojego klienta dalej
Nie tylko w okresie świątecznym, lecz zawsze – pamiętaj o tym, by polecać swoich klientów osobom, które szukają ich produktów i usług. Każdy chętnie skorzysta z poleconego dostawcy lub wykonawcy – wykorzystaj moc rekomendacji żeby pomagać klientom rozwijać ich biznesy. Udostępniaj informacje o ich nowościach, dobrych rozwiązaniach i sukcesach. Poświęć czas na obserwację swojej sieci kontaktów – często padają pytania o rekomendowane biuro księgowe, szkołę językową, agencję marketingową lub dostawcę mebli. Jeśli pracujesz z taką firmą i wiesz, że jest godna polecenia nie zapomnij odpowiedzieć na takie zapytanie.
Wyślij świąteczny email – nie tylko z życzeniami
Przygotuj maila do swoich klientów – przemyśl wcześniej dlaczego dobrze Ci się z daną firmą/osobą pracuje, co w niej doceniasz i lubisz. Napisz wiadomość w której podziękujesz za współpracę podkreślając, co jest w niej dla Ciebie ważne i wartościowe. Pochwal klienta za rozwój jakiego dokonał w tym roku, zaproponuj wspólne cele do osiągnięcia w kolejnym.
Na koniec złóż życzenia.
Pamiętaj, że każdy lubi być zauważony, doceniony i ważny. Cenimy sobie unikatowość, indywidualizm i osobiste podejście. W dobie zabiegania i zasypania komercyjnymi prezentami wysyłanymi „taśmowo” do innych, postaraj się przygotować dla swoich klientów coś personalnego i relacyjnego. Zaplanuj treści postów, maili i życzeń, żeby uniknąć wysyłania standardowej świątecznej grafiki do wszystkich jednym kliknięciem. Wykorzystaj świąteczny czas mądrze i efektywnie do tego by rozpocząć nowy rok z biznesowym przytupem!